سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت و خرید سیم خاردار خطی

سیم‌خاردار خطی

امروز در این مقاله می‌خواهیم درمورد سیم‌خاردار خطی صحبت کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر راجب این وسیله کاربردی تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. 

سیم خاردار انواع مختلفی دارد که امروز می‌خواهیم درمورد نوع خطی آن صحبت کنیم. این نوع از سیم‌کاربردهای ویژه‌ای دارد. برای مثال از سیم خاردار خطی در مکان‌های مختلفی که نیاز به حفاظت دارند، استفاده می‌شود. این سیم علا‌وه‌بر نقش حفاظتی که برای محیط به همراه دارد، در زیبایی آن مکان نیز تاثیرات ویژه‌ای دارد. سیم‌های خاردار به دلیل داشتن خارهای زیاد با لبه‌های تیز از محیط محافظت می‌کنند. این خارها سبب شده‌اند که هیچ موجود زنده‌ای نتواند از داخل آن عبور کند و وارد فضای حصار کشی شده شود. 

مخترع سیم‌خاردار دو شخص به نام‌های لوسین بی اسمیت و کنت هایو بوده که از ایالت متحده آمریکا هستند. 

ورود این محصول به بازارهای دنیا امنیت   حفاظت زیادی را برای محیط‌های نظامی مانند پادگان‌ها یا حتی مرزهای بین کشوری به ارمغان آورده است. همانطور که پیش‌تر خدمتتان عرض کردیم. سیم‌های خاردار انواع گوناگونی دارند و بیشتر به دو صورت حلقوی و خطی تولید می‌شوند. در ادامه قصد داریم درمورد سیم‌های خاردار خطی صحبت کنیم، با ما همراه بمانید‌.

سیم خاردار خطی

پخش و عرضه سیم‌خاردار در بازارهای دنیا و استفاده زیاد از آن، سبب شده که امنیت زیادی در محیط جامعه و به خصوص در مکان‌هایی که از آن استفاده زیادی شده به وجود آید. این محصول از مفتول گالوانیزه که یکی از انواع مفتول‌های با کیفیت است، ساخته می‌شود. مراحل تولید و ساخت این نوع از سیم‌های خاردار با استفاده از مفتول‌های تیز و باکیفیت و برنده به صورت سپری می‌شود. گالوانیزه علاوه‌بر اینکه از کیفیت بالایی برخوردار است، قیمت بسیار پایین و مناسبی دارد و استفاده از آن در ساخت و تولید سیم‌های خاردار بسیار مقرون به صرفه است.

اغلب اوقات برای تشکیل و ساخت سیم‌های خاردار خطی از دو رشته مفتول به صورت به هم پیچیده شده استفاده می‌شود که این کار سبب استحکام بیشتر سیم‌ها می‌باشد. هر کلاف از این نوع سیم‌ها تقریبا 15 تا 25 کیلوگرم می‌باشد. در فروشگاه‌ها و کارگاه‌های مختلف این محصول کارایی زیادی دارد و از آن استفاده‌های زیادی می‌شود. از ویژگی‌های خاص و بارز این نوع از سیم‌های خاردار انعطاف پذیری زیاد، حمل و نقل راحت، وزن مناسب و کم، ضخامت و کیفیت مناسب، دوام و طول عمر بالا و... می‌باشد. 

انواع سیم خاردار خطی

به صورت کلی سیم خاردار خطی مدلی خاص و بی‌نظیر برای حفاظت و حفظ امنیت مکان‌های مختلف در سراسر جهان است. سیم‌های خاردار خطی به دو صورت خطی سوزنی و خطی تبری یا همان تیغی طبقه‌بندی می‌شود.

سیم خاردار خطی تبری: مدرن‌ترین و پرفروش‌ترین سیم خاردار خطی، سیم‌های خاردار خطی تبری است. خارهای این نوع از سیم از جنس ورقه‌های گالوانیزه هستند و برخلاف سیم‌های دیگر، از جنس مفتول نیستند. کلاف‌های این محصول 20 تا 26 کیلوگرم در بازار عرضه می‌شوند.

سیم خاردار خطی سوزنی: این سیم از چهار رشته مفتولی گالوانیزه ساخته شده است. دو رشته از این مفتول‌ها به طور کامل به همدیگر پیچ خورده‌اند و دو رشته دیگر با فاصله معینی به صورت منظم، دور تا دور رشته‌های دیگر تابیده شده‌اند که در هر نقطه چهار خار تیز و برنده به وجود آورده‌اند. کلاف‌های این نوع از سیم‌های خاردار به تقریب 25 یا 26 کیلو وزن دارند و قطر مفتول‌ها و خارهای آن 2 یا 2‌.5 میلی‌متر می‌باشد. فاصله بین خارها در این نوع از سیم متفاوت است و با توجه به خواسته مشتری از 7 تا 11 سانتی‌متر متغیر می‌باشد. 

کاربرد سیم‌های خاردار

از مهم‌ترین و عمده‌ترین کابردهای سیم‌های خاردار خطی می‌توان به حصار کشی اطراف زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها، ساختمان‌های نیمه ساخته شده و یا محیط‌های نظامی اشاره کرد. این سیم‌ها به دلیل نصب آسانی که دارند، طرفداران زیادی پیدا کرده‌است. این مدل سیم بیشتر در مواقعی استفاده می‌شود که از لحاظ امنیت و حفاظت اهمیت چندانی نداشته باشد و این سیم بیشتر در جهت حفاظت یا جداسازی محیط و مانعی برای ورود موجودات زنده به داخل محیط حصار کشی شده باشد. 

نحوه نصب سیم خاردار

برای نصب هرکدام از سیم‌های خارداری که خریداری کرده‌ایم، نیاز به پایه فنس داریم. بیشتر مواقع از سیم‌های خاردار حقلوی در بالای دیوار‌ها یا بالای تور حصارها جهت ایجاد امنیت بیشتر استفاده می‌شود. در ابتدای همه سیم‌های خاردار دسته‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید سیم‌را بکشید و با استفاده از پایه‌های مناسب، آن را محکم ببندید و نصب کنید. توجه داشته باشید در هنگام نصب سیم‌ خاردار خطی باید از وسایل حفاظتی برای دستانتان استفاده کنید تا خارهای سیم وارد دست شما نشوند و به دستتان آسیبی نرسانند.

مراقب باشید که سیم‌های کششی و انعطاف پذیر را بیش از حد اندازه نکشید چون باعث شکستن مفتول می‌شود. اگر قصد دارید به صورت هم‌زمان از دو مدل سیم‌های خاردار خطی و سیم‌های خاردار حلقوی استفاده کنید، بهتر است که در ابتدا دو ردیف سیم خطی به موازات یکدیگر نصب شود و سپس سیم حلقوی در وسط این دو ردیف قرار بگیرد. این روش سبب افرایش امنیت و حفاظت بیشتر از محیط مدنظر می‌شود. 

نکات مهم هنگام خرید سیم‌های خاردار

اگر برای حصارکشی محوطه‌ای که می‌خواهید قصد دارید سیم خاردار بگیرید بهتر است به نکاتی که قصد داریم خدمتتان ارائه دهیم توجه کنید. باید توجه کنید که محصول استاندارد باشد. تمامی فنس‌ها باید دارای استاندارد Is278 باشند. محصولی که می‌خرید باید کیفیت بالایی داشته باشد. برای ساخت سیم‌های خاردار از مفتول‌های فولادی استفاده می‌شود. ساختن این سیم ها با استفاده از مفتول‌های فولادی درجه یک باعث می‌شود تا سیم‌ها عمر بیشتری داشته باشند. بابد به بسته‌بندی محصول تیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. بسته‌بندی نامناسب باعث می‌شود که هنگام نصب و استفاده از سیم با مشکلات مختلفی رو به رو شوید. 

سخن پایانی 

سیم‌های خاردار خطی انواع مختلفی دارند که بیشتر به دو صورت خطی و حلقوی ساخته و تولید می‌شوند. استفاده از این سیم‌ها سبب افزایش امنیت مکان مورد نظر می شود. سیم‌های خاردار خطی از مفتول‌های گالوانیزه ساخته می‌شوند و اغلب مواقع دو رشته از این مفتول‌ها به هم پیچیده و سیم‌های محکم خاردار را به وجود می‌آورند. گاهی اوقات نیز برای استحکام بیستر از چهار رشته مفتول استفاده می‌کنند. 

نصب آسان و وزن کمی که این نوع از سیم‌ها دارند سبب شده تا طرفداران زیادی پیدا کرده و در مکان‌های مختلفی از آن استفاده شود. در انتها شما می‌توانید با توجه به نکاتی که خدمتتان ارائه دادیم، سیم خاردار خطی موردنظرتان را از فروشگاه‌های معتبر کشور خریداری کرده و از خرید خود لذت ببرید. 

امیدواریم که مطالب آورده شده در این مقاله به شما در جهت شناخت و استفاده مناسب از سیم‌های خاردار خطی کمک کرده باشد. از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.